Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ  ide kattintva  érhető el.

Kérjük kedves Megrendelőnket, leendő Megrendelőinket rendelés előtt figyelmesen olvassák el az itt leírtakat, hogy megrendelés esetén a legkisebb kényelmetlenség nélkül érjen célba Önhöz a kívánt termék. A szerzödés nyelve magyar, melyet a felek írásban megkötöttnek tekintenek, a vállalkozó kérésre utólag hozzáférhetövé teszi és kinyomtatott formában a fogyasztó részére átadja. A szerződés magatartási kódexre nem utal.

Adatkezelési irányelveinket ITT találja 

Az Időtérben Kft.-nek jogában áll esetenként az alábbi Általános Feltételeket módosítani, így minden vásárlás előtt újra el kell olvasni ezeket. Ezek a módosítások az Interneten való megjelenés pillanatától érvényesek és nem alkalmazhatóak a korábban megkötött szerződésekre. A honlapon leadott minden rendelésre a leadásának dátumán érvényben lévő Általános Feltételek érvényesek. Érvényesített rendelés esetén a Vevő az itt elolvasott feltételeket feltétel nélkül elfogadja. A honlap használatakor a Vevő beleegyezik, hogy elfogadja és betartja az itt felsorolt Általános Feltételeket.

 

A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken szívesen állunk rendelkezésére!

 A webáruház üzemeltetője

Cégnév: Időtérben Kft. - Zvekker Óraszalon

Székhely: H-5600 Békéscsaba, Buzogány u. 2 Fsz/1
Telephely: H-5600 Békéscsaba, Andrássy út 11-17
Adószám:23585924-2-04

Cégjegyzékszám: 04-09-011171

Kibocsátó cégbíróság: Gyulai Törvényszék Cégbírósága

Szerződés nyelve: magyar
Telefonszám: +36-30-432-4442
E-mail: {zvekker} kukac {zvekker}.hu

Időtérben Kft. adatkezelési nyilvántartási száma NAIH-65842/2013

Tárhelyszolgáltató:
Cégnév: Paszinger Zoltán EV
Székhely: 2146 Mogyoród, Fóti út 37.
Telephely: 2146 Mogyoród, Fóti út 37.
Telefonszám: 06-1-4450955, 06-30-9961126 – fax: 06-1-4450956
Postázási cím: 1141 Budapest, Bazsarózsa utca 58.

Adószám: 64818324-2-33
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-50357/2012.


E-mail: hosting@hosting55.com

 

30 napos teljes körű pénz-visszafizetési garancia!

Ha nem vagy elégedett a termékkel, küldd vissza a számlával, dobozával együtt (amennyiben a termék sértetlen és nem került használatba) és mi visszafizetjük az árát!

 

Az akciós termékekre 15 napos pénz-visszafizetési garancia vehető igénybe! Az akciós termékeknél más kedvezmény nem vehető igénybe, azaz kettő vagy több kedvezmény nem összevonható.

 

TUDNIVALÓK, FELTÉTELEK:

A szállítási díj Magyarország területén belül óráinkra, melytől külföldi kiszállítás díja eltérhet:

0 - 9.999.- forintos bruttó termék ár között 1300.- (áfával)

10.000.- forint felett cégünk átvállalja a szállítás költségeit, ingyenes.

A szállítási díj ruházati termékekre 1.300.- forint!

Hétköznap kb. 13-14 óráig leadott rendelést a futárcég 1-2 munkanapon belül teljesíti. Hétvégén nincs szállítás! Ha valami okból kifolyólag rendelését nem tudta leadni, illetve visszaigazoló e-mailt sem kapott, kérjük hívja a 30/432-4442-es telefonszámunkat!

A futárszolgálat csak munkanapokon szállít reggel 8 és este 18 óra között.
Ha rendelés leadása után a szállítási cím mégis változna, kérjük hívja a futárszolgálat ügyfélszolgálatát ( 06-30-770-8272 ) és velük egyeztessen a módosításról.

 

A kiszállítás időtartama: 24-48 óra átlagosan. A Futárszolgálat vállalása szerint ezidőn belül az első kiszállítást megkísérli.

Készleten lévő termékek esetén 1-3 munkanapon belül vállaljuk az ország egész területén belül a házhozszállítást, rendelésre érkező termékeknél 3-10 munkanapos határidővel lehetséges az átvétel.

 

Cégünk az MPL futárszolgálattal áll szerződésben.

Magyar Posta Zrt.
Levél és Csomag Üzletág

A MAGYAR POSTA ZRT. AZONOSÍTÓ ADATAI

Nyilvántartó cégbíróság neve: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
Cégnév: Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Cégjegyzék-szám: Cg. 01-10-042463
Pénzforgalmi jelzőszám: 18203332-06000412-40010015
Statisztikai számjel: 10901232-5310-114-01
Adóigazgatási szám: 10901232-2-44
Társadalombiztosítási törzsszám: 4035-8
Gazdasági kamarai azonosítószám: 125408
Számlavezető pénzintézet neve: FHB Bank Zrt.

A MAGYAR POSTA ZRT. SZÉKHELYE

Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: Budapest 1540
Telefon: 767-8200
Webcím: http://www.posta.hu
E-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu

 

RENDELÉS, SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉS:

Az Értékesítési Rendszerben történt rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elfogadja jelen üzletszabályzatot, és tisztában van az értékesítés (vásárlás), ezen szabályzatban rögzített menetével.

Az áru ellenértékét a FUTÁRNAK az átvételkor, készpénzben vagy kártyás fizetéssel tudja kiegyenlíteni a megrendelést követő visszaigazolt összegnek megfelelően, amennyiben a felek másképpen nem állapodnak meg.

Rendeléskor a Vásárló felelősséggel tartozik az általa megadott adatok valódiságáért! Nem megfelelő adat az Eladó szándékos félrevezetésének minősül, ami jogi következményekkel járhat.

A Vevő köteles a kiszállítás időpontjában a szállítmányt tételesen ellenőrizni, mennyiségileg és minőségileg átvenni, és hiánytalan teljesítés esetén az átvételt aláírásával elismerni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációkat az Eladónak nem áll módjában elfogadni, kivéve a bizonyítható rejtett hibát.

A kiszállítást megelőzően az Eladó értesítést küld a Vevőnek a várható kézbesítés időpontjáról. A Vevő felelőssége gondoskodni arról, hogy az e-mailben vagy telefonon közölt időszakban a csomag átvételét biztosítsa. Ennek elmulasztásából származó kárért az Eladó felelősséget nem vállal.

Amennyiben a kiszállítás során a küldemény kézbesítése, a Vevő hibájából meghiúsul, erről a Szállító (futár) értesítést hagy, majd még egy alkalommal ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. Ha az adott időpont a Vevőnek nem felel meg, ezt az Eladónak vagy Szállítónak (MPL futárszolgálat) köteles jelezni és egy új szállítási időpontban megegyezni.

A rendelés menetének ismertetése:

  • A megvásárolni kívánt terméket helyezd a kosárba.
  • Amennyiben szeretnél további terméket kosárba helyezni, válaszd a „Tovább nézelődöm”

gombot és tedd a kosárba a még megvásárolni kívánt terméket/termékeket. Ha nem
szeretnél további terméket vásárolni, ellenőrizd a megvásárolni kívánt termék darabszámát.
Amennyiben mindent rendben találtál, kattints a „Pénztár” gombra.

  • Ha még nem vásároltál áruházunkban, úgy regisztrálhatsz is oldalunkon így a következő

vásárlásnál nem kell megadnod a vásárlási adatokat. Áruházunkban lehetőség van
regisztráció nélküli vásárlására is. Amennyiben már visszatérő vásárlónk vagy, adataid
megadásával továbbléphetsz.

  • Az adatok megadását követően a "Tovább" gombra kattintva van lehetőséged a szállítási és

fizetési mód kiválasztására.

  • A rendelésed elküldése előtte még egyszer leellenőrizheted a megvásárolni kívánt termék árát,

szállítási költségét illetve szállítási és számlázási adatokat és ezen fázisban megjegyzést is
küldhetsz a megrendeléseddel. Amennyiben mindent rendben találtál, küld el rendelésed.

  • Adatbeviteli hibák javításának lehetőségei:

A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására,
amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „DB” oszlopban
található adatbeviteli mezőbe írd be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát. Amennyiben törölni szeretnéd a kosárban található termékeket, nyomd meg az „X” „Törlés” gombot.

A megrendelés visszaigazolása:

Szolgáltató köteles a Vevő részére a megrendelés leadását követő késedelem nélkül visszaigazolni azt. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a Megrendelőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

A megrendelés feldolgozása:

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-16 óráig történik. Természetesen a vásárlók ezen
időintervallumon kívül is leadhatják a megrendelését, mely a következő munkanapon kerül feldolgozásra.

A megrendelés teljesítése:

A megrendelt termékeket 1-4 munkanapon belül házhoz szállítjuk, amennyiben a termék beszállítói készletről érkezik a szállítási idő egyeztetésre kerül.

 

TERMÉKEK LEÍRÁSA, ELADÁSI ÁRA:


A termék rendelkezik egy konkrét, csak rá jellemző referenciaszámmal. A további részletes jellemzők a termék külső és belső felépítésére vonatkoznak. Bármilyen pontatlanságért a termékjellemzőkben a termék beszállítója felelős. A feltüntetett eladási ár 27% ÁFÁ-t tartalmaz, és Forintban értendő.

A szállítástól való elállás:

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A termék visszaküldése - Elállási jog - Visszaszolgáltatási garancia:

A terméket csak hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.

Kérjük amennyiben a csomagon sérülést vél felfedezni, még a futár jelenlétében bontsa fel a csomagot, mert a külső sérülésekre, kopásokra, karcolásokra, a csomag tartalmára vonatkozó reklamációkat csak ebben az esetben tudjuk elfogadni. Amennyiben, bármilyen sérülést tapasztal a sérült csomagon a fentiekkel kapcsolatban azt a futár jelenlétében írásban rögzítse és annak aláírásával hitelesítse, majd a csomag teljes tartalmával együtt a részünkre azonnal visszaküldeni szíveskedjen.

Kellékszavatossági igénye alapján választása szerint:

- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

A vételár visszafizetése esetén az áru kézhezvételétől számítva 14 napon belül a vételárat visszatérítjük az Ön által – a rendelés leadása során – igénybe vett fizetési móddal megegyező módon. A fogyasztó kifejezett beleegyezésével a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből kifolyólag semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás:

A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés, írásban megkötöttnek minősül.

 

A szerződéskötés technikai lépései

Az elektronikus szerződéskötési folyamat a következő lépésekből tevődik össze.

1. lépés – „Kosár” aloldalra érkezés:

Ön bármilyen termék oldalról, vagy a fejlécen levő Kosár ikonra kattintva, érkezve a „Kosárba” gombon keresztül a kosár felületre érkezik.

A kosárban lehetőség van a termék törlésére az eltávolítás gombra kattintva, illetve a termék mennyiségének megváltoztatására.

2. lépés – Adatok megadása:

Az adatok megadása oldalon kérjük, töltse ki a személyes adatait. Ha valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap. A csillaggal jelölt személyes adatok kitöltése kötelező ahhoz, hogy Ön tovább tudjon lépni.

Az adatok megadása oldalon már nem tudja törölni a terméket. Amennyiben ezt szeretné, vissza kell mennie a kosár oldalra.

3. lépés – Rendelés áttekintése:

A „Rendelés áttekintése” gombra kattintva Ön az „Áttekintés” oldalra jut, ahol összegezzük a választott terméket, a megrendelő adatait és a számlázási adatokat, a fizetendő végösszeget, a választott fizetési módot, valamint a szállítási információkat.

Ekkor még lehetősége van a megadott adatok ellenőrzésére és azok kijavítására, módosítására az oldal felső részén az „Adatok megadása” szövegre kattintva.

A "Mégsem" gombra kattintva, a kosárba tud visszalépni.

A „Rendelés véglegesítése” gombra kattintva a megrendelés lezárul, és ajánlati kötöttség keletkezik. Ön ekkor egy köszönő oldalt láthat.

4. lépés – Megrendelés visszaigazolása:

A megrendelés leadását követően Ön a megrendelés megérkezéséről egy automatikus visszaigazoló e-mailt kap, amely tartalmazza a megrendelés főbb adatait, amely azonban nem minősül az Ügyfél ajánlatát elfogadó e-mailnek.

5. lépés – A Szerződés létrejötte:

A szerződés Ön és az Időtérben Kft. között a megrendelés futárszolgálattal megküldött visszaigazolásával jön létre (ajánlat elfogadása).

A szerződést a szolgáltató tárhelyén rögzítjük, iktatjuk, amihez utólag kizárólag a vállalkozás férhet hozzá.

A megrendelő a szerződéstől a jogszabály szerinti 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhat, melyet cégünk 30 napra meghosszabbította. Azaz elállási jogát 30 naptári napon belül gyakorolhatja. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 naptári napon belül visszatéríteni. A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezen felül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!

Elállásról részletesen itt tájékozódhat:

Meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk a vásárlástól az interneten megrendelt termék átvétele után?

Igen, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illet meg bennünket internetes vásárlás esetén, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatjuk.

A webshopos vásárlásokat a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályozza, és távollévők között kötött szerződéseknek hívjuk. A pénz visszafizetési garancia érvényesítésénél Ön a szerződéstől való Elállási/Felmondási jogával él, melyet a törvény 14 naptári napban határoz meg, ezt mi a fogyasztó javára eltérően 30 naptári napra módosítjuk, így a vásárlónak 30 naptári nap áll rendelkezésére.

Írásban történő elállás esetén, elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 30 naptári napon belül.

A visszafizetés 2 feltétele:

  • a termék karc és sérülésmentes,
  • a csomagnak tartalmaznia kell a sérülésmentes terméket, számlát és a garancialevelet.

Amint megkaptuk a csomagot az ügyintéző kolléga felveszi Önnel a kapcsolatot, és a lehető legrövidebb időn belül visszafizetjük a termék árát, de legkésőbb az elállást követő 14 naptári napon belül.

Mi az az elállási jog?

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.

Mi az a felmondási jog?

A felmondási jog illet meg minket, ha a vállalkozást arra kérjük, hogy szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 30 naptári napos határidő lejárta előtt kezdje meg (mely kérést kötelesek vagyunk kifejezetten közölni) és ezen nyilatkozatunk megtételét követően a teljesítés megkezdődik. A felmondást (az elálláshoz hasonlóan) nem kell indokolni.

A felmondás abban különbözik az elállástól, hogy nem visszamenőlegesen, hanem a jövőre nézve szünteti meg a szerződést, így az általunk kifizetett összegnek csak arányos részét vagyunk jogosultak visszakérni, attól függően, hogy mekkora részt teljesített már a szolgáltatásból a vállalkozás.

A szolgáltatóval történő elszámolás során a szolgáltatás teljes (adóval növelt) díját kell alapul venni, amelyet a már igénybe vett szolgáltatás mértékéhez kell viszonyítani. Ha azonban bizonyítani tudjuk, hogy az alapként így megállapított összeg túl magas, akkor az arányos összeget a teljesített szolgáltatás piaci értéke alapján kell kiszámítani (a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni). Lényeges, hogy vita esetén minket terhel annak bizonyítása, hogy felmondási jogunkat a jogszabály előírásainak megfelelően gyakoroltuk.

A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás.

Mikortól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől, míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió előfizetés) esetén a szerződéskötés napjától számítandó az elállási határidő. Lényeges, hogy elállási jogunkat a szerződés megkötésének napja és a termék megérkezésének napja közötti időszakban is gyakorolhatjuk.

Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 30  naptári napon belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének napja, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.

Egy példa erre: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki részünkre, a 30 naptári napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe a hétvége is beletartozik.

Természetesen a 30 naptári napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről.

Elállás esetén a 30 naptári napos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?

Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 30 naptári napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy a termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 30 naptári napon belül.

Előfordulhat olyan eset, hogy az elállási, felmondási határidő meghosszabbodik?

Ha a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 30 naptári nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja számunkra a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 30 nap lesz.

Milyen módon tudjuk igazolni a termék átvételének a napját?

A termék átvételének napját elsősorban a termékhez mellékelt számlán (nyugtán) szereplő teljesítési időpont alapján tudjuk igazolni az eladó felé. Előfordulhat, ezért figyeljünk arra, hogy a termék tényleges átvételének a napja későbbi, mint a számlán feltüntetett teljesítési időpont, ezért az elállásra rendelkezésre álló 30 naptári napos időtartam akár néhány nappal meg is rövidülhet.

Sajnos a kisebb webáruházak sok esetben még számlát (nyugtát) sem mellékelnek a termékhez, ezért célszerű – amennyiben mód van rá – a termék átvételekor az átvételi elismervényről egy másolatot kérni, vagy arra a futárral vagy a postai alkalmazottal az átvétel tényleges napját ráírattatni.

Kipróbálhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?

Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 30 naptári napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék felpróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez. Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak felpróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenéséért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé.

Milyen formában kell közölnünk a szerződéstől való elállásunkat az eladóval?

Elállási szándékunkat szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozatunkkal, valamint a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján közölhetjük. Amennyiben a vállalkozás a honlapján ezt biztosítja, úgy a honlapon is kifejezésre juttathatjuk e jog gyakorlására vonatkozó szándékunkat. Ilyen esetben a vállalkozás köteles tartós adathordozón (pl.: e-mailben) haladéktalanul visszaigazolni nyilatkozatunk megérkezését.

Az utólagos bizonyíthatóság érdekében javasolt, hogy elállási nyilatkozatunkat elsősorban az eladónak a webáruház honlapján közzétett e-mail címére küldjük el. Természetesen, amennyiben a vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel vagy vevőszolgálattal, elállási nyilatkozatunkat személyesen is átadhatjuk és az eladóval igazolt módon átvetethetjük.

A terméket csak akkor küldjük vissza, ha az eladó nem zárkózott el a termék visszavételétől, mivel ellenkező esetben, a termék visszaküldése után már a termék sem lesz a birtokunkban és kérdéses, hogy az eladó egyáltalán visszafizeti-e az általunk kifizetett összeget.

Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás?

Elállás esetén, az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha a vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 30 naptári napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni. Ha a megrendeléskor nem a vállalkozás által felkínált legolcsóbb szállítási módot választottuk, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni számunkra a vállalkozás. Természetesen ebből a szempontból nem számít szállítási módnak, ha a vállalkozás üzletében is van mód a termék átvételére ingyen (hiszen ilyenkor nem történik tényleges szállítás!).

Mit értünk a visszatartás joga fogalma alatt?

Változás a 2014. június 13-a előtti szabályozáshoz képest, hogy a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

Meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk az interneten rendelt szolgáltatás nyújtására irányuló szerződéstől?

Ha szolgáltatást rendeltünk interneten, akkor főszabály szerint a szerződés megkötését követő 30 naptári napon belül ugyanúgy elállhatunk a szerződéstől, mint a termékek vásárlása esetén. Az elállási jog helyett felmondási jog illet meg minket, ha a vállalkozást arra kérjük, hogy a szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 30 naptári napos határidő lejárta előtt kezdje meg (mely kérést kötelesek vagyunk kifejezetten közölni) és ezen nyilatkozatunk megtételét követően a teljesítés megkezdődik. A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás, és tudomásul vettük (még a teljesítés megkezdésére irányuló kérésünkkel egyidejűleg), hogy az egész szolgáltatás teljesítésével elveszítjük.

Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor?

Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni.

Az eladó az elállás/felmondás miatt egyebek mellett sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat ránk.

Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási, vagy felmondási jog?

Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor nem gondolhatjuk meg magunkat a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után. Feltétlenül tudnunk kell azokról az esetekről, amikor nem gyakorolhatjuk elállási vagy felmondási jogunkat, hogy a vásárlási döntésünk előtt ezt a körülményt is mérlegelhessük.

Az online kereskedő meghatározhat-e a rendelet szabályaitól eltérő, a fogyasztóra nézve hátrányosabb szerződési feltételeket?

Nem, mivel a rendelet szabályaitól csak a fogyasztóra nézve előnyösebb, kedvezőbb módon lehet eltérni, például 14 naptári napnál hosszabb elállási határidő biztosításával. Emellett az eladó biztosíthatja az elállási jogot olyan termékekre is, amelyek esetén egyébként a rendelet kizárja a fogyasztó szerződéstől való visszalépését.

ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Zvekker Óraszalon - Csaba Center 5600 Békéscsaba, Andrássy út 37-43 1emelet 120as üzlet

------------------------------

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

(termék megnevezése)

 

(termékkód)

 

(megrendelésszám)

 

(bankszámlaszám)

Átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Keltezés:

-------------------------------

Írásban történő elállás esetén, elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 30 naptári napon belül.

30 naptári napos pénz visszafizetési garancia:

A webshopos vásárlásokat a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályozza, és távollévők között kötött szerződéseknek hívjuk. A pénz visszafizetési garancia érvényesítésénél Ön a szerződéstől való Elállási/Felmondási jogával él, melyet a törvény 14 naptári napban határoz meg ezt mi 30 naptári napra módosítunk és a vételárat is az előírt 14 naptári nap helyett néhány munkanap alatt visszaküldjük.

A visszafizetés 2 feltétele:

  • a termék karc és sérülésmentes,
  • a csomagnak tartalmaznia kell a sérülésmentes terméket, számlát és a garancialevelet.

Amint megkaptuk a csomagot az ügyintéző kolléga felveszi Önnel a kapcsolatot, és a lehető legrövidebb időn belül visszafizetjük a termék árát.

 

Panasztétel

Panasz lehetséges módjai:

  1. Telefonon

Központi telefonszám: +36 30 432 4442

Hétfő - Péntek : 09:00 - 17:00

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, amelyben rögzíti

  • a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
  • a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
  • meghatározott esetek kivételével a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

 

  1. Írásban

Postai úton - Levélcím: Zvekker Óraszalon - Csaba Center 5600 Békéscsaba, Andrássy út 37-43 1emelet 120as üzlet

Elektronikus levélben - E-mail: zvekker@zvekker.hu

 

Írásbeli panasztétel esetén a vállalkozót válaszadási kötelezettség terheli, amely kötelezettségének a vállalkozó a panasz közlésétől számított 30 napon belül köteles eleget tenni, vagyis a panaszt érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

 

2016. február 15-től, már online fórumon is lehetősége van a vásárlónak a vita rendezésére. Erre létrejött az Online vitarendezési fórum, amely, olcsó és gyors segítséget ad a jogviták rendezésére.

Online vitarendezési fórum elérhetősége:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

 

A fogyasztó panaszának elutasítása esetén a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatal békéltető testületéhez tud fordulni. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles írásban tájékoztatni a fogyasztót erről a lehetőségről, valamint arról, hogy panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

A vállalkozást minden esetben a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.

Megrendelés módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Amennyiben a vásárlóhoz ez a visszaigazoló e-mail 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.

Adatvédelem:

Ezúton tájékoztatjuk, hogy adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tároljuk. Adatait harmadik félnek nem adjuk át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél cégünk alvállalkozójaként működik együtt, pl: futárszolgálat. Ekkor azonban az alvállalkozók a cégünk által átadott személyes adatokat semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további személyeknek átadni. Adatainak kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el.

Bővebben az adatvédelem menüpontban tájékozódhat:

https://zvekker.hu/content/13-adatvedelem

Garancia - Jótállás - Kellékszavatosság

A Ptk. értelmében a jótállási igény érvényesítésére is a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, ugyanakkor a Jótállási rendelet (151/2003. (IX.22.)) értelmében az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállás időtartama 1 év.

A tartós fogyasztási cikkek felsorolását a Jótállási rendelet melléklete tartalmazza. Ezekre a tartós fogyasztási cikkekre a jótállás kötelező.

A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

 

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 év alatt évül el.

 

 

A kellékszavatosság és a jótállás közti különbség:

A jótállási idő alatt a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a termék meghibásodása kapcsán őt felelősség nem terheli, míg szavatosságnál ez csak a vásárlást követő hat hónapon belül van így, utána megfordul a bizonyítási teher.

  • A jótállási idő a gyártó illetve forgalmazó vállalása alapján kiegészülhet, ezt a garancialevélen tüntetjük fel.
  • A vásárló a jótállási igényét a jótállási jegy vagy a blokk/számla bemutatásának ellenében érvényesítheti.
  • Elveszett jótállási jegyet csak blokk, vagy számla ellenében tudunk pótolni.
  • A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

a) a vállalkozás nevét, címét,

b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát,

c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,

d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy – a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,

e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá

f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

 

  • A jótállási igény a jótállási jegy vagy a blokk/számla bemutatásával érvényesíthető. A jótállási jegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következményekkel és a jótállás megszűnésével jár.
  • A fogyasztó a kijavítási igényét a forgalmazónál, illetve a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
  • A szervizbe való továbbítás költségei a fogyasztót terhelik, kivéve a garanciális termékeknél, amikor is ez a költség a kereskedőt terheli.
  • A postai úton továbbított óra, vagy ékszer esetében a javítási idő a továbbítás idejével meghosszabbítható.

 

Hibás termék esetén a vásárlót a 151/2003.(IX.22.) Kormányrendeletben, valamint a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben, valamint a Ptk. 2013. évi V. törvény XXIV. Fejezet szerinti jogok illetik meg. A forgalmazónak törekednie kell, hogy a javítást vagy kicserélést a hiba bejelentésétől számított 15 napon belül a vásárló érdeksérelme nélkül elvégezze úgy, hogy a javítás folytán a termék értéke és használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt, hibátlan termékhez képest nem csökken.

A jótállásra kötelezett a vásárló kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolatát a vásárlónak köteles átadni. Ha a kötelezett a vásárló igényének teljesíthetőségéről a bejelentés időpontjában nem tud nyilatkozni, akkor álláspontjáról legkésőbb 5 munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a vásárlót.

Ha a termék a vásárlástól számított 3 munkanapon belül (az elem hibáját kivéve) meghibásodott, a vásárló kívánságára azt a kereskedőnek azonos típusú új termékre kell kicserélnie, ha erre nincs lehetőség, a vásárló választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy értékegyeztetéssel más típusú termékre kell kicserélni.

Cserére nincs lehetőség amennyiben használt, karcos, rendeltetésellenes használat, erőszakos külső behatás, átalakítás, elemi kár, stb. következtében. A hiba jellege, vagy annak javítása tekintetében vita merül fel, a vásárló szakvéleményt kérhet az erre feljogosított minőségvizsgáló szervtől, vagy szerviztől.

A kellékszavatosságról, termékszavatosságról és a jótállásról szóló részletes jogi tájékoztató

  1. Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

 

Ön az Időtérben Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

 

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Időtérben Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

 

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét Ön a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

[Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]

 

3. Jótállás

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

 

Hibás teljesítés esetén a 2013. évi V. tv. (Ptk.) alapján az Időtérbe Kft. jótállásra köteles.

 

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? 12

 

Választása szerint

- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

 

A Ptk. értelmében a jótállási igény érvényesítésére is a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, ugyanakkor a Jótállási rendelet (151/2003. (IX.22.)) értelmében az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállás időtartama 1 év.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

 

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

További vita esetén a vásárló a helyi Békéltető testülethez, valamint az illetékes Városi Bírósághoz fordulhat.

Békés Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

 

Az ország további békéltető testületeinek elérhetőségei

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

**********************************************

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

**********************************************

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

***********************************************

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

************************************************

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

************************************************

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

************************************************

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;

************************************************

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;

************************************************

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

************************************************

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

*************************************************

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;

*************************************************

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu



Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, ismételt küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani.

 

Az esetleges szállítási késedelem, vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén az Időtérben Kft-t kártérítési kötelezettség nem terheli, felelőséget nem vállal.

 

Az Általános szerződési és felhasználási feltételeket ellenőrizte és összeállította ahttp://www.megbizhatobolt.hu. Közreműködésüket köszönjük!